Τάξη του 1970






Καλωσορίζουμε τους συμμαθητές και φίλους που έρχονται στη σελίδα μας γιά να θυμηθούμε στιγμές απ' τα καλύτερά μας χρόνια, να συγκινηθούμε να γελάσουμε, να ξαναζήσουμε το χρόνο που έφυγε, να επικοινωνήσουμε...
καλώς ήρθατε λοιπόν

Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2011

Μαθαίνοντας Ελληνικούς Χορούς


Σκηνές απείρου κάλους διαδραματίζονταν στο υπόστεγο της αυλής του σχολείου μας όταν στα πλαίσια της ολοκληρωμένης μόρφωσής μας ερχόταν η ώρα που θα έπρεπε να μάθουμε να χορεύουμε εθνικούς χορούς.
Ο καθηγητής της γυμναστικής, ο καθ’ ύλη δηλαδή αρμόδιος για τη διδασκαλία του αντικειμένου είχε προσδιορίσει τον τρόπο που θα μας δίδασκε ξεκινώντας με το πρώτο βήμα που ήταν η εκμάθηση της αλληλουχίας των κινήσεων προκειμένου να βγει το αποτέλεσμα. Η μουσική που θα συνόδευε τις κινήσεις θα αργούσε να έρθει, στη θέση της θα δινόταν ρυθμός με το πολύ γνωστό σε όλους μας, «ένα δυο, τρία, τέσσερα πέντε έξι εφτά, οκτώ εννέα δέκα, έντεκα δώδεκα, και πάλι απ’ την αρχή ή άλλο νούμερο ανάλογα με το είδος του χορού ».
Ο ρυθμός αυτός με τους αριθμούς όπως πολύ καλά θυμόμαστε, μας κρατούσε συντροφιά στην τάξη και μας νανούριζε όταν τον τραγούδαγαν άλλες τάξεις στο προαύλιο που μάθαιναν με τη σειρά τους χορό.
Ο πρώτος και ευκολότερος χορός ήταν ο Καλαματιανός. Ο ρυθμός του χορού αυτού ήταν σχετικά γρήγορος σε αντίθεση με τον Τσάμικο που ήταν αργός, και επέτρεπε αρκετές ανακατατάξεις στη ροή του όπως θα περιγράψω παρακάτω.
Αθάνατη Ελληνική λεβεντιά!!!
Όπως σωστά μαντέψατε και στο χορό πρώτος ήταν ο Λευτέρης. Θα έπρεπε να δικαιολογήσει με κάθε τρόπο τα πρωτεία που δικαίως κρατούσε από αρχής κόσμου.
 Συνοδός ή παραστάτης ή δεύτερος στη σειρά ήταν ποιος άλλος, ο Βασίλης.
Από κει και πίσω το χάος, όχι βέβαια πως και οι μπροστινοί δεν ήταν λιγάκι χαοτικοί αλλά για την οικονομία της κουβέντας ας δεχτούμε πως οι μπροστινοί ξεχώριζαν.
Τη μεγάλη και λεβέντικη σειρά του χορού συμπλήρωναν μετά τους δύο πρώτους οι πλέον λεβεντόκορμοι της τάξης όπου εδώ δεν έπαιζε ρόλο η επίδοση τους στα μαθήματα, όπως στους δυό μπροστινούς. Εμείς οι καθόλου ή λίγο προικισμένοι με λεβεντιά , αποτελούσαμε τον όχλο, ή την κριτική επιτροπή ή την επιτροπή συμπαράστασης ή τον θλιβερό πάγκο της πρώτης ομάδας, όπου παρέα με τους κοπανατζήδες άλλων τάξεων στήναμε εξέδρα. Σβήναμε το βουβό μας παράπονο για την τσιγγουνιά της φύσης απέναντί μας στη σκέψη ότι ανήκαμε και εμείς στην Εκτη Πρακτικού, μια τάξη ξεχωριστή. Η σκέψη αυτή ισορροπούσε τα συμπλέγματά μας και μας επέτρεπε να συνεχίσουμε να υπάρχουμε ανάμεσα σε τόση λεβεντιά.
Από τη σειρά του χορού πάντα ξεχώριζα το Μάκη τον Κοψίδη ο οποίος είχε ένα μοναδικό τρόπο να μπερδεύει τα βήματα και να γίνεται η αιτία να πέφτουν απάνω του οι υπόλοιποι καθώς σταμάταγε απότομα ενώ οι άλλοι ήταν εν κινήσει. Δεν θα μπορούσα να σκεφτώ ότι σκόπιμα έκανε ότι έκανε, δεν ήταν άλλωστε της ομάδας των γνωστών προβοκατόρων. Ο Λευτέρης μεθοδικός όπως σε όλα του, με το που ακουγόταν το ένα, έπαιρνε «αμπάριζα» εκτελούσε με προσοχή τις κινήσεις και σταμάταγε απότομα όπως ένα αυτοκίνητο πίστας με εξαιρετικά φρένα.. Όσοι δεν πρόσεχαν έπεφταν απάνω του και η καλοκουρντισμένη ομάδα γινόταν σύμπλεγμα.
Επίσης πολύ καλά πρέπει να χόρευαν και ο Καπομπασόπουλος, ο Μούτσιος, και ο Πανταζάκος με τον Νταλαχάνη. Για τον Δημητρόπουλο δεν το συζητάω. Καλώ επίσης το Γιώργο τον Πουλή να μας πει σε ποια ομάδα ήταν. Για τον Κουνενή δεν ξέρω γιατί οι δύο πρώτοι που τον θεωρούσαν εν δυνάμει ανταγωνιστή τους ίσως είχαν βάλει μέσο να έρθει στη δικιά μας ελαττωματική ομάδα. (Κουνενή λέω ίσως, πρόσεχε!!).
Στην πίστα ξεχώρισαν και αρκετοί ακόμη που πριν τους κατονομάσω ας ονομαστούν από μόνοι τους.
Ύστερα ήμασταν εμείς, η δεύτερη ομάδα. Σε όλους εμάς τους υπόλοιπους που η φύση δεν ήταν τόσο γενναιόδωρη σε λεβεντιά όσο στην πρώτη ομάδα, η απόλαυση της παράστασης ήταν μια κάποια παρηγοριά. Έπρεπε βέβαια κάποια στιγμή να μάθουμε και εμείς να χορεύουμε και ήταν φανερή η αγγαρεία στο πρόσωπο του καθηγητή που θα μας αναλάμβανε. Όλες οι φιλότιμες προσπάθειες που κατέβαλλαν τα μέλη των αναπληρωματικών για να διακριθούν στο χορό απέβαιναν άκαρπες, κι έτσι φυλάξαμε τη διάθεσή μας για τα καλοκαιρινά ανά την επικράτεια πανηγύρια.
Τελικά νομίζω το σχολείο μας δεν είχε τίποτε να ζηλέψει από τα καλύτερα ιδιωτικά σχολεία μιας και μας μάθαινε τα πάντα.
Ελπίζω σε κάποια από τις προσεχείς συναντήσεις μας ο Λευτέρης να σύρει ξανά το χορό με εκείνα τα εντυπωσιακά σκαμπανεβάσματα του ρυθμού που συμπαρέσυραν σε απρόσμενες ομαδοποιήσεις εκείνους που ακολούθαγαν. Μπορεί να συμμετάσχουμε και εμείς οι χορευτές που ζεσταίναμε τον πάγκο, την εποχή εκείνη αλλά που στο πέρασμα του χρόνου αποκτήσαμε δυνατότητες χορευτικές σε Τσάμικους, Καλαματιανούς, χορούς του Ησαΐα, χορούς της κοιλιάς, και άλλους λεβέντικους χορούς.
Τελειώνοντας αισθάνομαι την ανάγκη να αναφωνήσω και καλώ όλη την τάξη να αναφωνήσουμε με τη γνωστή βροντερή φωνή: Ζήτω η αθάνατη Ελληνική λεβεντιά όπως την αντιλήφθηκε η τάξη μας και εκφράστηκε με το δικό μας μοναδικό τρόπο και στο σοβαρό αυτό τομέα..
Α.Λ.

8 σχόλια:

  1. το πρακτικο αυτο το πρακτικο.ειχαμε και εχουμε ισως μια υπερηφανια οτι ανηκουμε σε μια ταξη επιλεκτων που παντου πρεπει να διακρινονται σε οτι κανουν.αυτη η νοοτροπια μας ακολουθησε σε ολη μας την ζωη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. H εικόνα της ανάρτησης είναι από τη σειρά "πριν, πολύ πριν, τόσο πριν δεν γίνεται" επί το πιο λεβέντικο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Απόστολε
    Δεν θα τσιμπήσω στη σπόντα που έρριξες, για δύο λόγους:
    1. Μετά τον σκοτεινό ρόλο που έπαιξες στη γνωστή συμφιλίωση είμαι πιό προσεκτικός στις σπόντες σου.
    2. Νομίζω ότι οι αναμνήσεις σου στη σημερινή ανάρτηση αφορούν μικρότερες τάξεις. Η τελευταία φορά που αποπειράθηκα να χορέψω τσάμικο και άλλους εθνικολεβέντικους χορούς ήταν στην πέμπτη δημοτικού. Έκτοτε αποφάσισα να μη χαραμίζω το χορευτικό μου ταλέντο σε εκδηλώσεις που η εμβέλειά τους δεν είναι παγκόσμια. Άρα το βλέπω δύσκολο να είχατε τη χαρά να με απολαύσετε χορεύοντα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αρα ζεσταίναμε μαζί τον πάγκο!!!
    Οσο γιά τους άλλους που τολμούν να σχολιάσουν τις ρίζες μας με αιχμές για το "πριν πολύ πριν" ένα έχω να πω: τιμούμε τις ρίζες μας όσο πριν και να είναι, δεν είμαστε εμείς προϊόντα παρθενογένεσης, αυτό το συνοθύλευμα που βλέπετε στην εικόνα ανταποκρίνεται πλήρως στην εικόνα της τάξης μας στο προαύλιο, όπου με μπροστάρη το Λευτέρη δίδασκε και παραδειγμάτιζε τις μικρότερες τάξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Επικεφαλής της ομάδας των προβοκατόρων πρέπει να ήταν ο Κωνσταντόπουλος.
    Αν υπάρχει άλλη μαρτυρία να κατατεθεί!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εγω στο εκτο ειχα τις 3 τελευταιες ταξεις στη γυμναστικη μονο τον Γουρτζη. Απο αυτον θυμαμαι μονο δυο πραγματα ενα μια σφαλιαρα που μου εδωσε στις σκαλες αφου με απομακρυνε ομως πρωτα απο τους υπολοιπους, γιατι μου την εδωσε δεν το θυμαμαι, θυμαμαι ομως απο τοτε οτι ειχε δικιο μαλον του αυθαδιασα. Το δευτερο λοιπον που θυμαμαι ηταν μια μερα που μας εβαλε να χορεψουμε γιατι ειχε ερθει διαταγη απο το καθεστως να μαθουμε ελληνικους χωρους. Καθωμασταν λοιπον πιασμενοι χερι χερι και ανευ μοσικης μας μαθενε το καλαματιανο εγω προσωπικα ποτε μου δεν ειχα χορεψει τοτε ουτε ελληνικους ουτε ξενους χορους εκεινο που με ξαφνιασε και δεν μπορω να καταλαβω αν με ειρωνευοταν ηταν που γυρισε σε ολους και ειπε κοιτατε τον Δικονιμο αυτος χορευει καλα μαλλον με ειρωνευοταν γιατι ειδ αλλως δεν μπορω να το εξηγησω πως τουρθε να πει κατι τετοιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. αποστολ λε δοκτερ εχω πολλα να σου πω περι των χορων, εξαιτιας των οποιων δεν μου επετραπει να συμμετασχω στην μεγαλη εκδρομη της 6ης που ολοι εχετε αναμνησεις αλλα εμενα μου μεινε παραπονο μεχρι σημερα ! Αυτη την πικρη ιστορια θα σου την διηγηθω κατ ιδιαν!\
    Απλα μονο θυμαμαι οτι ειχα επιλεγει να εκπροσωπησω το γυμνασιο μας, στην χορευτικη ομαδα απο μαθητες ολων των γυμνασιων των αθηνων με χορογραφο μας τον ΚΑΣΤΡΙΝΟ , Αυτα οσον αφορα στην ντροπη που μου μεινε απο τοτεεεεεεεεεεε !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    οσον αφορα τωρα στισ αλλες χορευτριες του σχολειου μας εχω φωτο και υλικο με το ζωρζ τον βραχο το θεο, την απουσιολογα, ααα και με τον ΤΖΟΝΥ και οχι μονον οκ??????
    Να χορευουν μοδερνους και οχι μονον χορους
    ασε να μην μολογησω κι οτι για ενα τερμινο εκανα και τον μανατζερ συγκροτηματος στυλ ΝΤΙΠ ΠΕΡΠΛ ,στο οποιο βασική μοαναδα του ηταν ενα διασημο αλλα και διακεκριμενο προσωπο για το οποιο δεν εχω την εξουσιοδοτηση να μιλησω......................................................................................................... οκ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή