Τάξη του 1970






Καλωσορίζουμε τους συμμαθητές και φίλους που έρχονται στη σελίδα μας γιά να θυμηθούμε στιγμές απ' τα καλύτερά μας χρόνια, να συγκινηθούμε να γελάσουμε, να ξαναζήσουμε το χρόνο που έφυγε, να επικοινωνήσουμε...
καλώς ήρθατε λοιπόν

Κυριακή 13 Μαρτίου 2011

ΜΙΚΡΟ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ - ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Η διαδρομή μας στο προαύλιο που μας υποδέχτηκε φιλόξενα στην πρώτη τάξη το Σεπτέμβρη του 1964 και στις αίθουσες των τριών ορόφων που ξεκίναγαν απ’ το ισόγειο για την πρώτη κι τη δευτέρα, ανέβαινε στο δεύτερο όροφο για την τρίτη και τέταρτη τάξη και κατέληγε στον τρίτο όροφο για τις δυό τελευταίες τάξεις την πέμπτη και την έκτη σηματοδοτούσαν μια πορεία ανηφορική γεμάτη προσπάθεια, αγώνα και αγωνία, χαρές στενοχώριες μα πάνω από όλα μια πορεία γεμάτη φιλίες αλληλοεκτίμηση και συντροφικότητα που μας χώραγε όλους και δεν άφηνε ποτέ κανένα απ’ έξω.
Κυριολεκτώ γράφοντας τα παραπάνω μιας και ήμουν αποδέκτης αυτής της συντροφικότητας τότε στη μεγάλη εκδρομή στη Ζάκυνθο Ολυμπία. Ανήκα στην ομάδα εκείνων που ήθελαν όσο τίποτε την συμμετοχή στην εκδρομή χωρίς όμως να μπορώ να δαπανήσω και τα ανάλογα χρήματα της συμμετοχής μου. Η τάξη θεώρησε αυτονόητη την ανάληψη της δαπάνης όχι μόνο για μένα, κι έτσι κράτησα μέσα μου την αιώνια ευγνωμοσύνη στην τύχη που με έφερε να συμπορευτώ με τους συμμαθητές αυτούς στο σχολείο αυτό, νιώθοντας ότι ποτέ δεν ήμουν μόνος σ’ ολόκληρη αυτή τη διαδρομή.
Ήρθε ίσως η στιγμή μετά από σαράντα χρόνια να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου και τις ευχαριστίες μου σε όλους του συμμαθητές μου όχι για εκείνο που έκαναν αλλά κυρίως για εκείνο που ήταν και ίσως θα λυθούν πολλές απορίες σε όσους παρακολουθούν το χρονικό της διαδρομής αυτής γιατί η Τάξη του 1970 της Έκτης Πρακτικού του Έκτου Γυμνασίου Αρρένων Αθηνών έχει μετά από τόσα χρόνια τόσο ισχυρούς δεσμούς.
Θα ήταν άδικο να μείνω μόνο στα ευτράπελα ή στα τραυματικά που συνέβησαν στο χώρο αυτό στα χρόνια που έτρεξαν. Μετά από τόσο καιρό που η ανάμνηση στρογγυλεύει τα πράγματα που αμβλύνει τις προεξοχές και τις γωνίες η πορεία αυτή σφραγίστηκε από τα πρόσωπα που αδρά περιγράφηκαν. Οτι στιγμιότυπο περιγράφηκε, όποιος χαρακτηρισμός προέκυψε γιά τα πρόσωπα εκείνα πάντοτε είχε την αγάπη γι όλους από τον γράφοντα, και δεν είχε σκοπό να θίξει. Αν παρόλα ταύτα κάτι τέτοιο προέκυψε αυτό έγινε άθελά μου και ας δεχθεί ο καλόπιστος αναγνώστης ότι είναι στις ανθρώπινες ατέλειες που ενυπάρχουν στον καθένα μας.
Τι όμως πραγματικά ήμασταν;
Μας οδήγησαν οι γονείς μας παιδάκια με κοντά παντελόνια στο προαύλιο του Γυμνασίου ανάμεσα σε όλες τις ηλικίες στους τελειόφοιτους που άντρες κανονικοί μας έδειχναν την πορεία. Ποιος άραγε ξεχώριζε από τον άλλον. Τι ρόλο έπαιζε αν έμενες σε πολυκατοικία ή μονοκατοικία, σε χαμόσπιτο ή σε ένα σύγχρονο σπίτι, τι δουλειά έκανε ο πατέρας, από πού καταγόταν ο καθένας. Τίποτε απ’ όλα δεν στάθηκε ικανό να μας διαχωρίσει, ούτε και οι καλοί μαθητές που ξεχώρισαν από τους άλλους, αποτέλεσαν ξεχωριστή ομάδα. Έδωσαν απλόχερα τη βοήθειά τους σε όποιον την είχε ανάγκη, και ποτέ δεν ξεχώρισαν από την υπόλοιπη τάξη στις εκδηλώσεις με το πρόσχημα του διαβάσματος ή με άλλα προσχήματα. Πόση εκτίμηση και αλληλοσεβασμός άλλωστε δεν υπήρχε μεταξύ μας. Ειδικά στην τελευταία τάξη η συνύπαρξη έφτασε σε πολύ ψηλά επίπεδα κοινής έκφρασης που μας ένωσε με τρόπο τέτοιο που το δεύτερο και τελευταίο εξάμηνο αποτέλεσε ορόσημο στην σχολική μας ζωή.
Υπήρχαν προικισμένα παιδιά σε πολλές δραστηριότητες που επιδόθηκαν. Είχαμε καταπληκτική σχολική ομάδα μπάσκετ, είχαμε εξαιρετικές παρουσίες στο βόλεϊ στο ποδόσφαιρο και φυσικά στα μαθήματα, μια ζωντανή παρουσία στους χώρους διασκέδασης και κοινής έκφρασης. Περιττό ίσως είναι να θυμίσω πως το σύνολο των παιδιών της τάξης εκείνης συνέχισε τις σπουδές του στα Πανεπιστήμια.
(pt1)

6 σχόλια:

  1. Καταπληκτικος και συγκηνιτικος αυτος ο επιλογος και αλλο τοσο πραγματικος χωρις καμμια υπερβολη. Πρεπει να προσθεσω ορισμενα πραγματα στο συνολο της δαπανης εκεινης της εκδρομης ελαβαν μερος και πολλοι απο τους καθηγητες μας. Υπηρχαν πραγματι στο εσωτερικο της ταξης διαφορες ομαδες που ειχαν φοβερες επιδοσεις τοσο σε διαφορα μαθηματα οσο και σε αθληματα. Μα το συνολο της ταξης ζουσε της επιδοσεις αυτων των ομαδων σαν να ηταν επιδοσεις δικες τους και αισθανωτανε ιδιαιτερως υπερηφανο για αυτο. Τοσο πολυ αυτες τις επιδωσεις ο καθενας απο εμας τις αισθανωτανε δικες του, που εγω νομιζα ,χωρις ποτε να εχω πιασει μπαλα του μπασκετ στα χερια μου, οτι ηξερα να παιζω μπασκετ και εγω. Σε τετοιο βαθμο ημουνα σιγουρος οτι ηξερα μπασκετ που 40 χρονων εδω στην Ιταλια αρχισα να παιζω μπασκετ. Οι επιδωσεις μου ηταν τοσο καλες για την ηλικια μου που οχι μονο με βαλανε να παιζω στην ομαδα της RAI και ελαβα μερος σε πολλα τουρνουα μα ειχα και την τυχη να παιξω μεσα στο palais de sport της Ρωμης. Φανταζομαι οτι οι πραγματικοι μπασκετμπολιστες τησ ταξης μου διαβαζωντας αυτα που γραφω θα εχουν ξεκαρδιστει στα γελια ιδιως Λαδας, Ηλιαδης και Δογανης, ομως ειναι η αληθεια. Εν πασει περιπτωσει η αγπη για αυτο το σπορ που μου διμηουργηθηκε μεσα στα θρανια της ταξης μας περασε και στην κορη μου που για δυο φορες επαιξε το τελικο Ιταλιας νεανιδων και τωρα ακομα παιζει Β εθνικη γυναικων.
    Ολλα αυτα μας ενωσανε και εξακολουθουν να μας εχουν ενομενους ασχετα με οχι μονο με το τι κανουμε σημερα και το ποιοι ειμαστε. Γιατι εκεινο που εχει την μεγαλητερη σημασια ειναι οτι ολλοι μας ειμασταν μελη εκεινης της θαυμασιας ταξης ΣΤ πρακτικου του ΣΤ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΡΡΕΝΟΝ ΑΘΗΝΟΝ 1970

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. αν ζουσε η καραγιωργη θα μας εβαζε κατω και θα διαβαζε την αναρτηση του χαρισματικου μου φιλου.οπως τοτε. ωρες ωρες θελω να σας πω πολλα κιο κομπος δεν μαφηνει.καλη βδομαδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτόν τον καιρό αισθάνομαι λες και ζω σε κάποια ταινία γεμάτη φλας-μπακ. Μιά στο σήμερα μιά στο τότε. Και η συγκίνηση στο φουλ. Αναμνήσεις και σημερινά βιώματα κατακλύζουν το μυαλό. ΦΙΛΟΙ αυθεντικοί, αληθινοί χωρίς πως και γιατί. Και πάνω απ' όλα ζεστασιά. Αυτή η περίεργη ζεστασιά που σε αγκαλιάζει, χωρίς να σε πνίγει, σε τραβάει χωρίς να σε σέρνει...
    Άντε μπαγάσηδες, δε μπορώ να γράψω άλλο, με συγκινήσατε πάλι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. βιωνω καθημερινα την ψυχραιμια σου σε δυσκολα θεματα που μονο εσυ γνωριζεις.σκεψου πως αισθανομαι εγω φιλε νιουτον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ρε σεις μη με παρασέρνετε σε συναισθηματισμούς.
    Πείτε τίποτε να με ανάψετε και να τα ρίξω γιατί θα χαλασω το προφίλ που με κόπο έχω κτίσει εδώ μέσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πρέπει να πω ότι συμμερίζομαι τις διαπιστώσεις του Λιάπη. Σήμερα φαντάζει τόσο μακρινή η κατάσταση που περιγράφει, αλλά και τόσο κοντινή σε μας που την βιώσαμε. Εχω την γνωμη πως το θέμα αυτό χρήζει μεγαλύτερης συζήτησης και πιο οργανωμένης. Κάνω διάφορες σκέψεις επί αυτού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή