Τάξη του 1970






Καλωσορίζουμε τους συμμαθητές και φίλους που έρχονται στη σελίδα μας γιά να θυμηθούμε στιγμές απ' τα καλύτερά μας χρόνια, να συγκινηθούμε να γελάσουμε, να ξαναζήσουμε το χρόνο που έφυγε, να επικοινωνήσουμε...
καλώς ήρθατε λοιπόν

Σάββατο 3 Ιουλίου 2010

ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ

Λοιπόν αγαπητέ Αποστόλη μετά από τόσα χρόνια δεν ξέρω τι σημασία μπορεί να έχει να γράφονται στο Blog μας ορισμένες εντυπώσεις από το σχολείο αλλά και τις καταστάσεις τις οποίες τότε ζήσαμε, αλλά ας πούμε ότι είναι ένα ημερολόγιο που γράφεται μετά από 40 χρόνια για να διαβάζουν οι νεώτεροι και να κάνουν συγκρίσεις, για αυτό το λόγο σου διηγούμαι τα παρακάτω τα οποία αν νομίζεις ότι υπάρχει ενδιαφέρον μπορείς να τα ανεβάσεις στο Blog. Ήθελα πράγματι να ξέρω αν όλα όσα αισθάνθηκα τότε εγώ τα αισθανθήκατε και εσείς.
Εξιστορώ λοιπόν τις εντυπώσεις μου.
Εν συνόλω η μαθητική μου εποχή ήταν υπέροχη θυμάμαι ότι το πρωί σηκωνόμουν και με μεγάλη χαρά πήγαινα στο σχολείο. Η αιτία της χαράς μου ήταν η συναναστροφή που είχα με τους συμμαθητές μου και με ελάχιστους καθηγητές μας, παρόλα αυτά όμως μου έμειναν ορισμένα κατάλοιπα πιστέψτε με καμιά φορά βλέπω στον ύπνο μου δεν κατάφερα να πάρω το απολυτήριο του Γυμνασίου και πάντα μέσα στον ύπνο μου αναρωτιέμαι: πως είναι δυνατόν να τέλειωσα το Πανεπιστήμιο και να μην έχω το απολυτήριο του Γυμνασίου και με την ερώτηση αυτή ξυπνάω καταϊδρωμένος και ανάβω τσιγάρο. Τόσο μεγάλο άγχος μου είχε δημιουργήσει το «υπέροχο» σχολικό σύστημα εκείνης της εποχής και ορισμένοι καθηγητές μας και πάνω σ’ αυτό διηγούμαι και την ημέρα που πήγα να πάρω το απολυτήριό μου.
Πάω λοιπόν το πρωί να πάρω το απολυτήριο μου και μπαίνοντας στο γραφείο ήταν ο κουλοχέρης με κάνα δυό άλλους καθηγητές που δεν θυμάμαι ποιοι ήταν.
Ο Κουλοχέρης βγάζει από ένα ντοσιέ που ήταν όλα τα απολυτήρια το δικό μου και κρατώντας το στο καλό το χέρι αρχίζει να διαβάζει από μόνος του ενώ εγώ υπέγραφα ότι πήρα το απολυτήριο σε ένα τετράδιο.
Ξαφνικά τον ακούω να λέει στους άλλους καθηγητές που ήταν εκεί: Έχει γίνει λάθος ο Δικόνιμος είχαμε συμφωνήσει να μην του δοθεί διαγωγή κοσμιωτάτη και πάει μέσα και παίρνει ένα βιβλίο που προφανώς για τον καθένα από μας είχανε γράψει τις επιδόσεις μας και από αυτό η γραμματεία έφτιαχνε τα απολυτήρια που τα υπέγραφε ο Γυμνασιάρχης(δεν ξέρω αν ήταν αλήθεια αλλά λέγανε τότε ότι με διαγωγή κοσμία δεν μπορούσες να δώσεις εξετάσεις στο Πανεπιστήμιο και ότι έκανες μαύρη θητεία στο στρατό και μέχρι σου ήταν δύσκολο να βρεις δουλειά στο Δημόσιο).
Φέρνει λοιπόν ο Κουλοχέρης αυτό το βιβλίο από το γραφείο του Γυμνασιάρχη στο βάθος και ψάχνει να βρει αν η διαγωγή που γραφόταν στο απολυτήριο ήταν σωστή. Εγώ τα έχασα δεν ξέρω γιατί μου ήρθε στο μυαλό ότι χειρότερο μπορείτε να φανταστείτε και αυτός ήταν τόσο σίγουρος πως δεν είχα διαγωγή κοσμιωτάτη που τον πίστεψα. Βλέπω λοιπόν ότι ενώ γύριζε τα φύλλα του βιβλίου να βρει το όνομά μου το απολυτήριο μου ήταν κρεμασμένο από την προσθήκη του χεριού που έλειπε, είχα ήδη υπογράψει ότι το πήρα και μπροστά στο ενδεχόμενο να μου αλλάξει διαγωγή τραβάω από το κουλό του χέρι το χαρτί και την κοπανάω χωρίς να γυρίσω το κεφάλι μου τρέχοντας κάτω από τις σκάλες. Το απολυτήριό μου μεταφρασμένο το έχω καταθέσει στο Πανεπιστήμιο του Μιλάνου όπου έχει μείνει εκεί και εγώ δεν ξέρω τι διάολο διαγωγή μου έχουν βάλει.
Dr. Theodoros Dikonimos Makris

7 σχόλια:

  1. Φίλε Θόδωρε οι αναμνήσεις σου από την εποχή μας κατά την δική μου εκτίμηση είναι όχι μόνο πολύτιμες αλλά και συγκινητικές. Κάποια στιγμή πρέπει να γράψουμε όλοι μας πως βιώσαμε τις σχέσεις μας με τους δασκάλους μας και τι κατά τη γνώμη μας επίδραση είχαν. Είναι μιά πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση στην σχέση αιτίου αποτελέσματος, γιά τις πτυχές της μετέπειτα ζωής μας. Τι ρόλο όμως μπορούσαν να έχουν μικροί καθημερινοί άνθρωποι που για να γίνουν δημόσιοι υπάλληλοι την εποχή εκείνη έπρεπε να είναι μιάς συγκεκριμένης νοοτροπίας και να είναι ικανοί να αναπαράγουν την υποταγμένη αμάθεια..
    Διαβάζω πάντα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις ιστορίες σου και χαίρομαι που μαθαίνω στην ώριμη ηλικία μας τις αγωνίες των συμμαθητών της εφηβίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητοί συμμαθητές του ΣΤ' Γυμνασίου Αρρένων Αθηνών, με μεγάλη χαρά εντάσουμε στα περιεχόμενα του blog μας(τάξη 1986, 2ου γενικού λυκείου Αλεξ/πολης http://2gla1986.blogspot.com/) το δικό σας. Πιστεύουμε ότι τα χρόνια του σχολείου είναι η βάση μας. Από εκεί ξεκινάμε και εκεί επιστρέφουμε όταν χρειαζόμαστε μερικές ανάσες για την συνέχεια. Καλή δύναμη σε όλους σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κάπου διάβασα πως "η πατρίδα μας είναι η παιδική μας ηλικία". Επιστροφή στην πατρίδα λοιπόν, δηλαδή νόστος, γιατί υπάρχουν πολλά να ειπωθούν, να ξαναιδωθούν και να ερμηνευτούν. Και η κατάλληλη στιγμή για να γίνουν αυτά είναι τώρα, που κλείνουμε την έκτη δεκαετία μας και αρκετοί από εμάς είμαστε μπροστά στην συνταξιοδότηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητε Βαγγελη ναι ετσι ειναι η πατριδα μας ειναι η παιδικη μας ηλικια στο λεω εγω που εφυγα στα 18 μου και αν εξερεσεις τον στρατο δεν ξαναγυρισα πια παρα μονο για τα καλοκαιρια. Η Αθηνα με τρομαζε δεν γνωριζα πια κανεναν πολλες φορες απο το λιμανι της Πατρας πηγαινα κατ ευθειαν Πειραια για Αμοργο εκει μου εχουν μεινει ακομα οι παιδικοι μου φιλοι και ετσι αισθανομουνα στην Αμοργο την Ελλαδα,την Ελλαδα που εχασα αγνωστος μεταξυ αγνωστων, μονο λιγοι συγγενεις. Με την ευκαιρια αυτου εδω του bloc ξαναβρηκα τους παιδικους μου φιλους βασικα ξαναβρηκα την Πατριδα μου που τοσο μου ελειψε. Δεν αστειευομαι ειναι γεγονος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Άντε ρε μαούνα εδώ είμαστε εμείς τώρα πια μαζί θα γεράσουμε.
    Ο φίλος σου,Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ναι ρε Κωστη αντε να ξεμπερδευουμε και να εχουμε γεια αλλα επειδη δεν ξερεις τι γινεται καλλιτερα να αρχισουμε απο τωρα αμοργο συρο και γιατι οχι παμε και στην ικαρια να ξυπνησουμε τον φιλο μας που δεν βλεπει λεει την ωρα να γινει παππους, εμενα αυτη η ιδεα με τρομαζει. Συγχαρητηρια και για τον Αλεξανδρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ρε Κώστα όχι και να γεράσουμε....
    Από τώρα θα μιλάμε για μετά 50 χρόνια;
    Θόδωρε
    μη σε νοιάζει.Τώρα που βρεθήκαμε, οι συναντήσεις θα συνεχίζονται. Από εδώ και πέρα όσοι απουσιάζουν αδικαιολόγητα θα μαστιγώνονται στο Σύνταγμα. (κι ας με λέτε γκρινιάρη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή