Τάξη του 1970






Καλωσορίζουμε τους συμμαθητές και φίλους που έρχονται στη σελίδα μας γιά να θυμηθούμε στιγμές απ' τα καλύτερά μας χρόνια, να συγκινηθούμε να γελάσουμε, να ξαναζήσουμε το χρόνο που έφυγε, να επικοινωνήσουμε...
καλώς ήρθατε λοιπόν

Κυριακή 2 Ιανουαρίου 2011

Για την κ. Ιωάννα

Με αφορμή την ανάρτηση του φίλου Αποστόλη Λιάπη για την κ. Ιωάννα Τσικριτζή θέλω να προσθέσω τα εξής.
Εμείς την είχαμε στην Γ Γυμνασίου, εκεί στην μεγάλη αίθουσα εκδηλώσεων που ψοφάγαμε στο κρύο. Ήταν το σχολικό έτος 1966-67, δηλαδή η χρονιά του πραξικοπήματος, του Χρυσοχέρη (το πολυώνυμο….) αλλά και του λαμπρού κ. Μπενάκη. Η παρουσία της κ. Ιωάννας ήταν μια όαση! Δίδασκε αρχαία και νέα ελληνικά. Ήταν η μόνη καθηγήτρια που μας ανέθετε εργασίες. Θυμάμαι αξέχαστα τον ενθουσιασμό μου όταν ανέλαβα με άλλους να μελετήσω Πλάτωνα από το πρωτότυπο και την μετάφραση. Το θέμα μας ήταν ο περίφημος «μύθος του σπηλαίου».
Τον μύθο αυτό δεν τον δίδασκαν στο σχολείο τότε (ούτε και τώρα). Να αγοράσουμε το βιβλίο δεν αντέχαμε οικονομικά. Τότε λοιπόν στα 15 μας, μάθαμε από την κ. Ιωάννα πως υπάρχουν και βιβλιοθήκες που τις επισκέπτεσαι και διαβάζεις ό,τι θες. Πήγαμε παρέα στην δημοτική βιβλιοθήκη που βρισκόταν τότε σε μια πολυκατοικία δίπλα στο παλιό δημαρχείο της πλατείας Κοτζιά. Δεν θυμάμαι ποιοι άλλοι ήταν μαζί…. Μελετήσαμε το σχετικό κείμενο και τις επόμενες ημέρες το συζητήσαμε στην τάξη. Η συζήτηση στην τάξη όπως θυμάστε βεβαίως ήταν τότε αδιανόητη. Η κ. Ιωάννα την εγκαινίασε!
Γενικώς εγώ ήμουν μέτριος μαθητής, του 13 δηλαδή. Στο μάθημα της κ. Ιωάννας όμως έφτασα το 16, μεγάλη επιτυχία! Για αυτό μάλλον και επέλεξα το κλασσικό αργότερα.
Το πλέον συγκινητικό ήταν πως μας έκανε δώρο βιβλία! Ήταν ο πρώτος άνθρωπος που μας χάρισε βιβλία! Θυμάμαι πως τα δικά μου ήταν 3 βιβλία μικρού μεγέθους με σκληρό εξώφυλλο της «Εστίας Κολλάρου» με νεοελληνικά αναγνώσματα (τα καταβρόχθισα αμέσως και τα έχω ακόμη βεβαίως). Θυμάμαι πως καλό βαθμό είχαν στην κ. Ιωάννα, ο Αρτέμης Χατζηαρτεμίου και ο Άρης Πετράτος. Εγώ ήμουν τρίτος στη σειρά βαθμολογίας και από τους αρκετούς που την είχαμε ψιλοερωτευτεί.
Βεβαίως μερικές φορές εκμεταλλευόμαστε την διάθεσή της για συζήτηση και την ταλαιπωρούσαμε αρκετά, αλλά στο τέλος πάντα της ζητούσαμε συγνώμη και …περασμένα ξεχασμένα. Περιττό να προσθέσω πως η κ. Ιωάννα έχει επηρεάσει και τον δικό μου τρόπο διδασκαλίας στην τάξη.
Δυστυχώς μάθαμε πως η κ. Ιωάννα δεν μπορεί να διαβάσει σε αυτές τις γραμμές ένα μεγάλο ευχαριστώ!
Ευ. Σπινθάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου